close
jewel的歌
我好喜歡啊
而且mv都很有意境
歌詞也都有帶點嘲諷意味
不曉得jewel跑去哪了呢

1.intuition


I'm just a simple girl
In a high-tech digital world
I really try 2 understand
All the powers that rule this land

They say Ms. J's big butt is boss
Kate Moss can't find a job
In a world of postmodern fad
What was good now is bad
It's not hard 2 understand
Just follow this simple plan

CHORUS

Follow your heart

Your intuition
It will lead u in the right direction
Let go of your mind
Your intuition
Is easy 2 find
Just follow your heart, baby

U look at me but you're not quite sure
Am I it, or could u get more?
U learn cool from magazines
U learned love from Charlie Sheen
If u want me, let me know
I promise I won't say no

CHORUS

You've got somethin' that you're wantin' 2 sell
Sell your sin, just cash in

You've got somethin' that you're wantin' 2 tell
"You'll love me, wait and see"
If u want me, don't play games
I promise it won't be in vain
CHORUS

中文

我只是個單純的平凡人
生活在高科技數位物質世界裡
我試圖探索
潛藏在世界背後的掌控力量
大家都說J小姐憑著她翹臀才得以呼風喚雨
名模凱特摩斯魅力頓失 無以維生
在後現代物質狂熱世界
過往的耀眼光芒如今已是昨日黃花
只要謹記這簡單道理
很多事就能豁然開朗

順從你的心靈 順從你的直覺
冥冥中會指引你正確的方向
解放你的心靈 解放你的直覺
顯而易見地 只要順從你的心靈 寶貝

你注視著我 但你不十分確定是我嗎
或者你能了解我多少
你從時尚雜誌學名模裝酷
你像花花大少查理辛學習玩弄愛情
假如你要我 請讓我知道
我絕不會拒於你心門外
順從你的心靈 順從你的直覺
冥冥中會指引你正確的方向
解放你的心靈 解放你的直覺
顯而易見地 只要順從你的心靈 寶貝
你想出賣你的心靈 你的直覺
出賣你的罪惡感 換來解放
你想出賣你的心靈 你的直覺 對我訴說
你會愛我的 等著瞧
假如你要我 請不要故佈迷陣
我絕不會讓你徒勞無功

順從你的心靈 順從你的直覺
冥冥中會指引你正確的方向
解放你的心靈 解放你的直覺
顯而易見地 只要順從你的心靈 寶貝

2.stand



Walk in a corner shop
See a shoplifting cop
See the old lady with a gun
See the hero try 2 run
Nothing's what it seems, I mean
It's not all dirty, but it's not all clean

站在街角的雜貨店旁
我看到一個黑道警察
看到一位帶槍的老婦人
看到所謂的英雄想要逃跑
我的意思是 這一切都彷彿平靜無奇 
白亦非白 黑也非黑

There's children paying bills
There's monks buying thrills
There's pride for sale in magazines
There's pills for rent 2 make u clean
Marvin Gaye, there's no brother, brother
Woody Guthrie's land can't feed Mother

一個小鬼在付錢
一位和尚在買春
雜誌中出售自尊
只要幾顆藥丸就可以擺平你
Marvin Gaye(美國諷刺時弊的歌手)這邊可沒有您的哥們
Woody Guthrie(美國一位工人歌手)的農場是無法養活一家老小的

Mothers weep, children sleep
So much violence ends in silence
It's a shame there's no one 2 blame
For all the pain that life brings
If u will just take me It might just complete me
And together we can make a stand

哭泣的母親 沉睡的孩子
在無聲之中的暴力 正默默的進行著
生命所帶來的痛苦
是無法譴責的恥辱嗎
如果你願意的話
讓我們一起站在這邊看看

A waitress brings me lunch
We meet but do not touch
On TV, D.C. is selling lies
While in the corner, King's dream dies
Go 2 the counter, pay for me and my friend
A homeless man pulls out a roll, says it's on him
The mayor has no cash
He said he spent it on hookers and hash

服務員遞給我午餐
我與她(服務員)僅僅是如此的交情而已
看著電視中正在出售謊言
就在這個街角 再大的夢想都幻滅了
走上前去 付了我與朋友的帳單
一位無家可歸的男子捲起紙煙 嚷著
老子沒錢 錢都花在婊子與鶯聲燕語中

U will love me, I will love u

既然如此
你可以愛我 我又有何不可!
arrow
arrow
    全站熱搜

    王小鳳 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()